ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

طبیب‌های خوش نامی که ماندگار شدند| یادواره‌ای برای شهدای دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • کد خبر: ۲۰۰۳۱۰
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
طبیب‌های خوش نامی که ماندگار شدند| یادواره‌ای برای شهدای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
یادواره ۸۵ شهید دانشگاه علوم پزشکی مشهد با عنوان "طبیب خوش نام" برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، گاهی برخی نقطه‌ها هستند که در تاریخ زندگی ثبت می‌شوند که هرگز نمی‌شود آن‌ها را پاک کرد. نقطه‌هایی به رنگ سرخ شهادت، آن‌هایی که با نثار جانشان زندگی به بازماندگان می‌بخشند.

امروز ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ دانشجویان و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی و خانواده‌هایشان هم در مجتمع شهدای سلامت گرد هم آمدند تا قدردان ۸۵ پیکر مطهری از این دانشگاه باشند که جانشان را در راه پیشرفت علم داده‌اند و هدفشان رضای خدا و پاسداری از جان هموطن بود.

امروز ۲۳ آذرماه است و زیرکانه این مراسم از سوی دانشگاه علوم پزشکی تدارک دیده شده است. همان روزی که سال ۱۳۵۷ بخش اطفال بیمارستان امام رضا(ع) مورد حمله رژیم شاهنشاهی قرار گرفت و ۱۴تن به شهادت رسیدند و کودک ۹ماهه‌ای نیز کشته شد. میهمانان و برگزارکنندگان این مراسم الحق قدر این روز را دانستند و یاد و خاطره شهدای دانشجویان و پزشکان بخش اطفال بیمارستان امام رضا (ع) را گرامی داشتند.

هوای سرد و راه دور هم حریف ارادت ارادتمندان مردم غیور مشهدی نشده است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از جامعه دانشگاهی علوم پزشکی مشهد به اینجا آمده‌اند تا گرمابخش مراسم باشند. همه آمده‌اند تا در این شب سرد ارادت خود را به شهدا نشان دهند، از مردم مشهد بگیرید تا فضه سادات حسینی و نجم الدین شریعتی و مهران رجبی که اجرای مراسم را به عهده دارند یا حضور الناز دارابیان، قهرمان مسابقات پارا آسیایی هانگژو و همسر سردار شهید علی هاشمی که ۲۲سال پیش از این منتظر پیداشدن پیکر همسرش بود و شعرخوانی احمد بابایی، شاعر آیینی که با اشعارش آتش به دل عاشقان اهل بیت (ع) زده است و این روز‌ها عزادار شهادت حضرت زهرا (س) هستند.

مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی به رشادت‌های شهدا اشاره می‌کند و می‌گوید: اگر ما امروز در حوزه‌های مختلف پزشکی از جمله ساخت واکسن، بحران کرونا، تولید تجهیزات تخصصی و ... حرف برای زدن در دنیا داریم. اگر امروز دشوارترین و بی نظیرترین پیوند‌های دنیا را انجام می‌دهیم و شاخص‌های سلامت‌مان نسبت به ۴۰سال گذشته رشد پیدا کرده یا میزان مرگ موالید مادران باردار به زیر ۱۰ در ۱۰۰ هزار رسیده است شاید یک علتش این باشد که شهدای عزیز در جایی که باید وظیفه خود را می‌شناختند، شناختند و جهادگرانه جان خود را در کف دست گذاشتند و امروز توانستیم پیشرفت کنیم.

محمد مقضی تاکید کرد: اگر امروز هم در حوزه پزشکی مشکلی وجود دارد بخاطر این است که از فرهنگ شهادت دور شدیم. آرزومند این هستیم که این فرهنگ مقدس را در جای جای زندگی مان جاری و ساری کنیم.

مقتضی عنوان کرد: این یادواره برای بزرگداشت ۳۶ شهید دانشجو در حین تحصیل در رشته‌های مختلف، ۳۲ شهید کارمند و ۱۶ شهید مدافع سلامت برگزار شده است و همه این‌ها سرمشق و الگو هستند و امیدوارم این مراسم تلنگری برای ما باشد که شهدا زنده هستند و در بین ما حضور دارند.

این مراسم مهمان ویژه‌ای هم داشت و چه مهمانی! همان که نامی از او نیست، اما دل‌های دیگر مهمانان را آسمانی کرده است. مهمانی به نام "شهید گمنام" که در عملیات خیبر منطقه مجنون به شهادت رسیده است و حضورش فضای سالن را عطرآگین کرد و چشم‌ها را بارانی...

گفتنی است یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با عنوان "طبیب خوش نام" امشب ۲۳ آذرماه در مجتمع شهدای سلامت با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی علوم پزشکی و کارمندان بهداشت و سلامت و خانواده‌هایشان برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->